fbpx

Dacă ai o afacere la început de drum și stii ca produsul sau serviciul pe care îl oferi este bun, atunci te gândești cu siguranță la scalabilitate și metode de a crește eficiența business-ului tău. Contrar așteptărilor, chiar dacă ești deja prezent pe piață greul abia acum începe.

Este vorba de toate acțiunile pe care le intreprinzi în cadrul companiei tale prin care generezi creșterea vânzărilor, eficientizarea resurselor (timp, angajați sau echipamente)  sau retenția și relația cu clienții tăi. Tocmai de aceea, ne-am întrebat clienții care sunt cele mai importante acțiuni pe care le-au făcut care i-au ajutat să-și crească afacerea într-un mod organic și sustenabil pe termen lung.

  1. Tehnologizarea/digitalizarea proceselor

În era vitezei și a tehnologiei, timpul de reacție din partea business-urilor este vital în ceea ce privește relația cu clienții.

Canalele de comunicare s-au extins (Site, Facebook, Instagram) și pe lângă procesul de vânzare, ai oportunitatea de a crea relații mult mai eficiente cu clienții tăi: de a primi feedback din partea lor, de a le recomanda produse sau servicii complementare, de a le oferi o experință personalizată în funcție de interesele și comportamentul acestora.

  • Angajează oamenii potriviți și oferă-le cadrul de a învăța și evolua în cadrul companiei

Cei mai mulți din clienții noștri au marșat pe ideea echipei. Ne povesteau că au investit foarte mult timp în crearea unui proces de recrutare eficient prin care au putut analiza potențialul și impactul pe care l-ar putea avea candidații în cadrul companiei –  Dacă îți ajuți angajații să crească și să se dezvolte ca indivizi, cu atât se va dezvolta și compania sau altfel spus, cu cât vei investi mai mult în echipă, cu atât aceștia vor fi mai dedicați companiei.

  • Păstrează lucrurile simple și clare

În cazul start-up-urilor, am observat o tendință în ajustarea permanentă a serviciilor și produselor în funcție de feedback-ul clienților, ceea ce poate duce la o încărcare ineficientă și atrage de la sine costuri de producție mai mari. Încearcă să păstrezi lucrurile simple și concise, care să fie ușor de explicat clienților.

  • Muncește eficient, nu neapărat mai mult

Dacă ești tipul de manager care preferă să facă lucrurile singur, nu înseamnă că le vei face întotdeauna mai bine decât angajații tăi. Încearcă să delegi task-urile care știi ca pot fi făcute de angajații tăi astfel încât să ai mai mult timp pentru a gândi proiecte viitoare care vor ajuta compania să crească.

  • Întotdeauna să-ți supraestimezi costurile

Nu întotdeauna socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg, motiv pentru care trebuie să fii întotdeauna pregătit pentru neprevăzut, care se traduce prin costuri mai mari de producție sau dezvoltare.  Este bine mereu să ai o marjă de eroare în bugetele planificate, astfel încât activitatea companiei să nu aibă de suferit.

Pentru că ne dorim să contribuim la dezvoltarea mediului antreprenorial din România, pe această cale îți oferim o Oră de Consultanță Gratuită cu unul dintre consultanții noștri, în care vom afla dacă afacerea ta este eligibilă pentru a primi finanțare

Tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos și noi te vom contacta în scurt timp!

Abia aștepăm să te cunoaștem!

//